Роль інститутів післядипломної педагогічної освіти у формуванні готовності вчителя до використання електронних засобів навчання і в першому, і в другому варіанті дуже важлива. Продумана система методичної роботи дозволить створити необхідні умови для безперервної освіти вчителя, його саморозвитку та самоосвіти, а короткочасні спецкурси під час проходження курсів підвищення кваліфікації, дозволяють вчителям швидко оволодіти базовою основою використання електронних засобів навчання у своїй професійно-педагогічній практиці. Подальше розв’язання проблем підтримки вчителя у міжкурсовий період, постійна координація його педагогічної діяльності безпосередньо у своєму навчальному закладі можливі за допомогою впровадження додаткових, сучасних навчальних систем: системи управління дистанційним навчанням, систем керування навчальним контентом, системи керування навчанням, часткове поєднання цих систем та розробка і впровадження авторських систем.