*****

БУРТОВИЙ СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ

* БЛОГ ЗАВІДУВАЧА КАФЕДРИ ТЕОРІЇ І МЕТОДИКИ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ - [ TiMSO - ТІМСО ]

Майстер-клас: “Онлайн сервіси для роботи з медіафайлами”

Розгорнутий план проведення майстер-класу:
 “Онлайн сервіси для роботи з медіафайлами

РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТРЕНІНГУ

ВСТУП ДО МАЙСТЕР-КЛАСУ

Сьогодні, все більше й більше користувачів мережі Інтернет надають перевагу різноманітним онлайн-сервісам для роботи з медіафайлами на відміну від використання десктопних версій програмного забезпечення які потребують попередньої інсталяції на ПК користувачів. Завантажувати “важкий” софт для його одноразового використання, інколи, зовсім не доцільно. Такі програми досить важкі – вони довго завантажуються, займають велику кількість місця на комп’ютерах користувачів. До того ж, більшість з них надається платно, а безкоштовний функціонал значно відрізняється від заявлених розробниками можливостей про-версій. 

При роботі з онлайн сервісами таких проблем, найчастіше, немає – доступ (до їх базового функціонала) надається безкоштовно, а завдяки ефективному стисненню, процес завантаження і скачування не зависає навіть на слабких комп’ютерах (хоча й може тривати досить довго). На цьому майстер-класі, ми з Вами розглянемо найбільш зручні та функціональні ресурси, які дозволять нам відредагувати/відконвертувати/змонтувати…, ваші медіафайли. 

ПРАКТИЧНА РОБОТА #1
(Робота з онлайн інструментами для обробки графічних файлів)

Завдання для самостійної роботи

(Створити свій авторський інтернет-мем та переслати його тренеру)

Що таке інтернет-мем?

Багато хто, помилково, думає що термін MEME походить від анг. слова MEMORY (пам’ять)!? Це не так бо термін насправді походить від іншого слова «меметика» (теорія еволюції культури), а сам термін і ключова концепція його розуміння, вперше були запропоновані професором оксфордського університету Річардом Докінзом ще у 1976 році.

Мем, або інтернет-мем, – це будь-яка дотепна коротка інформація (фраза, зображення, звукоряд, відео) іронічного характеру, яка відтворює певне ставлення до якихось подій чи обставин, та поширюється в інтернеті. Найпопулярнішими є інтернет-меми у форматі зображення із влучним жартівливим текстовим поясненням.

Функції та значення мемів:

  • репрезентативна: відтворення побаченого, прочитаного чи почутого з відповідним акцентом на певній інформації;
  • комунікативна: реакція на ситуацію, яка породжує дискусію, а також створення особливого мовного простору, зрозумілого певній групі;
  • креативна: відтворення подій дійсності у творчому форматі з використанням сучасних онлайн-інструментів.

За якими принципами створюється мем:

  • Інформаційна складова. В основі мему може бути певна фраза, спірне питання, формула, афоризм тощо. Мем – це лаконічна змістовна фраза, яка має гумористичний відтінок, зрозумілий та близький для певної групи людей.
  • Емоційна складова. Сенс мему – гумор, емоційна близькість поєднання зображення та текстової складової для репрезентативної групи учнів (наприклад, певний клас чи паралель).
  • Парадокс, новий сенс загальновідомого Використовуйте гру слів, оксюморони, метафори чи переносне значення слів, тобто ситуації, коли певне словосполучення набуває нового нетипового значення.

Джерела використаної інформації: 

  • http://zarlitslm.blogspot.com/p/blog-page_4.html
  • https://naurok.com.ua/post/osvitniy-trend-vikoristannya-internet-memiv-na-urokah

Приклади освітніх мемів з мережі Інтернет
 

Prikladi_memiv-001 Prikladi_memiv-002 Prikladi_memiv-003 Prikladi_memiv-005 Prikladi_memiv-006
Prikladi_memiv-004 Prikladi_memiv-007 Prikladi_memiv-009 Prikladi_memiv-010 Prikladi_memiv-008

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА #2
(Робота з онлайн інструментами для обробки аудіофайлів)

Завдання для самостійної роботи

(Підібрати/написати тематичний текст для подальшого його звукозапису  (за потреби здійснити потрібну обробку отриманих звукових файлів користуючись презентованими онлайн сервісами та інструментами) + підібрати фонову музику до записаного/записаних аудіо (використовуючи презентовані тренером онлайн бібліотеки)

Інформаційні/навчальні/освітні аудіоподкасти

Подкасти – це аудіо міні-програми, які можна слухати будь-де. Іноді вони схожі на звичайне розмовне радіо, а іноді на монологи.

Їх можна слухати в машині, по дорозі до школи, в душі, під час сніданку, в спортзалі, перед сном, тощо.

Подкасти – це дуже зручний спосіб самоосвіти або відпочинку. Якщо хочеться послухати щось більше, аніж музику чи аудіокниги.

Завдяки їм можна вчити іноземні мови, дізнаватись щось нове про культуру, літературу, сучасні технології та просто відпочивати, не прив’язуючись до картинки екрані.

Джерела використаної інформації: 

  • https://espreso.tv/article/2017/11/20/ukrayinski_podkasty

Деякі приклади аудіоподкастів з мережі

ПРАКТИЧНА РОБОТА #3
(Робота з онлайн інструментами для обробки відеофайлів)

Завдання для самостійної роботи

(Ознайомитись із функціоналом презентованих онлайн сервісів та інструментів для роботи з відеофайлами. Створити свій демонстраційний відеоконтент та переслати його тренеру.)

Використання навчальних відео, на сьогодні, є одним з самих активних способів залучення ваших учнів у навчально-виховний процес.  Якщо Вам необхідно (у цікавій, інноваційній, креативній формі) донести контекст навчального матеріалу, поділитися практичним досвідом або просто “поставити” ключові  проблемні питання, то відео – це саме той мотиваційний інструмент який допоможе реалізувати усі ці завдання якісно та ефективно.

Навчальний відеоматеріал – це універсальний інструмент який допоможе вчителю наочно, динамічно, емоційно, презентувати матеріал. За допомогою відео, з успіхом можуть бути реалізовані абсолютно всі дидактичні функції навчання: вивчення нового матеріалу, закріплення, повторення, узагальнення та подальший контроль знань…

Сьогодні у мережі є вже досить багато відеоматеріалів, які ми можемо використовувати у своїй педагогічній практиці але, разом з тим, залишається також багато питань щодо доречності, відповідності чужого контенту, його якості, й  подальших можливих наслідків використання чужих об’єктів інтелектуальної власності.

Що ж робити, у такому випадку? Вихід один – це створення своїх авторських відеороликів! Спробуймо реалізувати цю задачу, якісно та швидко, на нашому майстер-класі!

 

 

Буртовий Сергій Вікторович © 2016 Задати питання автору блога...